Thursday, December 31, 2009

RESTORAN " TUK DIN "



Restoran "TUK DIN" , 41 Craven Road, London W2 3BX Tel; 0207 723 6955 .
Restoran ini sempena nama pemiliknya Tuan Zainuddin Yahaya, berasal dari Alor Star , Kedah. Belia menguruskan perniagaannya dengan dibantu kaum kerabatnya sendiri. Saya dapat melihat kehebatannya , telah 29 tahun berada di London , tentulah permulaannya sangat mencabar. Harga menyewa premis perniagaannya 50,000 pound setahun.


Gambar dari kiri Pak Din (tokeh restoran), Saudara Abdullah Faroff ( sahabat Pak Din yang datang dari Kuala Lumpur) dan saya sendiri. Saya bergebang sungguh dengan mereka, ada saja cerita terutama perjalanan Saudara Abdullah yang kerap berulang-alek KL-UK. Beliau akan pulang besok setelah tiga minggu menjelajah Eropah dan berakhir di UK.





Gambar stesen bas dan stesen bawah tanah di Paddington London tempat yang selalu saya melilau sebab dekat dengan penginapan saya. Besok saya akan kedistinasi terakhir sebelom pulang keMalaysia pada satu januari 2010 melalui Lapangan Terbang Standsted London.

No comments: